В Україні триває масштабна інвентаризація державної та комунальної нерухомості, яка має на меті вирішення однієї з найгостріших проблем для внутрішньо переміщених осіб – забезпечення житлом. В рамках цього процесу готується до запуску Реєстр житла для ВПО, який дозволить переселенцям в режимі онлайн обирати об'єкти для проживання, переглядати їх фото, технічний стан і навіть подавати заявки.

Про це розповідає народний депутат України, голова Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради з питань захисту прав ВПО Павло Фролов. Він зазначив, що мета ініціативи – дізнатися повний обсяг ресурсів держави та зробити процес розподілу житла прозорим та доступним для переселенців.

Читайте також: Як ветеранам з числа ВПО отримати субсидію на оренду житла – роз’яснення

Як працюватиме механізм

Процес інвентаризації передбачає кілька етапів:

· Вже створено координаційні комісії в усіх областях, які мають зібрати та систематизувати дані про всі об'єкти державної і комунальної власності.

· Далі інформацію отримають районні комісії, які будуть виїжджати на місця, щоб оцінити технічний стан кожного об'єкта, зробити фотофіксацію. Вони визначать, чи потребує житло реконструкції або переобладнання та які інвестиції потрібні.

· Згодом акти обстежень повернуть на обласний рівень, де ці дані завантажать на спеціальний сайт. Реєстр буде створений у вигляді інтерактивної карти, де ВПО зможуть обирати  об'єкт і подавати заявки на проживання.

Наразі, за словами Павла Фролова, Положення про інформаційно-аналітичну Систему житла ще має затвердити Кабмін.

Читайте також: Переселенців можуть позбавити виплат через подароване житло: кому загрожує втрата допомоги

Що потрапить до системи

«Мова йде про різні об’єкти нерухомості – це гуртожитки, житлові і нежитлові приміщення, табори, бази відпочинку, санаторії, навіть вільні земельні ділянки. Це дуже перспективно, адже іноді набагато дорожче відновлювати занедбану споруду, яка довгий час не використовувалася, ніж побудувати на вільній ділянці нове сучасне екологічне інклюзивне житло», - говорить Павло Фролов.

До системи мають увійти всі об’єкти нерухомості комунальної та державної власності, в тому числі адміністративні будівлі та офіси підприємств, які вже не використовуються. Також, за згодою власників, до переліку зможуть вносити приватні об’єкти. Це можливо, наприклад, у випадку недобудов, які стоять багато років, і немає ресурсів для закінчення будівництва. Такі будівлі пропонують добудовувати за участі держави чи міжнародних організацій.

«Буде видно, скільки заявок, скільки потрібно інвестицій, все буде прозоро і відкрито. Коли запрацює ініціатива, громадам буде набагато простіше залучати інвестиції міжнародних гуманітарних організацій, щоб добудувати, привести у належний стан житло і передати його людям», - говорить Павло Фролов.

Поки що точну дату запуску Реєстру житла для ВПО назвати неможливо, проте у комісії з питань захисту ВПО сподіваються, що це станеться найближчими місяцями.

Нагадаємо, раніше veteran.com.ua розповідав, що у липні стартують перевірки внутрішньо переміщених осіб. З 1 липня Міністерство фінансів буде відстежувати, чи перебували переселенці за кордоном понад 90 днів. У деяких випадках цей факт може стати підставою для скасування статусу ВПО.

Фото: з відкритих джерел