Коли ветеран Артем Богодюк повернувся з війни, він почав шукати, чим зайнятися у мирному житті. У 2023 році, після демобілізації, захисник заснував власну справу – бренд інтер’єрного освітлення та декору The 11’s.
Артем розповідає, що перший світильник зробив для свого маленького сина – хотілося створити щось особливе власноруч. Ідея подарунка переросла в бізнес, який згодом вийшов на національний рівень. Сьогодні його унікальні світильники ручної роботи продаються по всій Україні.
Читайте також: «Ідея з’явилася на вершині гори» - ветеран Олександр Неплюєв відкрив кав’ярню у Запоріжжі
Від служби на фронті – до власної справи
До війни Артем працював у рекламній сфері у Запоріжжі, а у вільний час грав у музичному гурті Heartprints. Після початку повномасштабного вторгнення він долучився до Збройних сил України та служив у складі 115-го Мелітопольського батальйону 110-ї окремої механізованої бригади імені генерал-хорунжого Марка Безручка. Артем виконував завдання стрільця та гранатометника і захищав Україну на Гуляйпільському напрямку.
У вересні 2023 року Артем демобілізувався, щоб піклуватися про рідних – матір з інвалідністю другої групи та онкохворого батька. Каже, адаптуватися до мирного життя було нелегко, проте підтримка дружини Анастасії та маленького сина Михайлика допомогла пережити важкий період.
«Зібратися докупи, перемкнутися морально було важко. Не спав, було тривожно, – згадує ветеран. – Але допоміг малий та підтримка близьких. Намагався проводити більше часу із сином, бо під час служби майже не бачив його».
Читайте також: Масштабувати бізнес на міжнародний рівень: ветеранів запрошують на безкоштовний інтенсив
Як народився бренд The 11’s
Ще під час служби Артем почав обмірковувати ідею створення власного виробництва. Після повернення одразу взявся за реалізацію: знайшов приміщення, закупив обладнання й офіційно зареєстрував ФОП.
Початковий капітал для запуску власної справи Артем зібрав із сімейних заощаджень – близько 20 тисяч доларів. Проте цих грошей вистачило лише на базові витрати. Щоб розвивати виробництво далі, він вкладає у бізнес зароблені кошти.
«Інвестувати прийшлось чимало, але дуже хотілося створити щось своє. Тому все, що було, пішло на бізнес», – розповідає підприємець.
Одним із головних викликів для Артема став пошук людей, які готові працювати так само уважно й відповідально. Робота зі світильниками потребує точності, терпіння та ручної праці – і не кожному це підходить. Артем особисто навчає нових співробітників, і наразі разом з підприємцем виробництвом світильників займаються двоє людей. У просуванні виробів йому також допомагають дружина та племінниця, а в майбутньому він планує розширення команди і вже активно шукає дизайнера.
Назву бренду ветеран обрав особисту – The 11’s. Це число не випадкове: Артем народився 11 листопада, одружився також 11-го, і 11-го числа отримав свідоцтво про народження сина. Тож «11» стало символом усього важливого в його житті.
Читайте також: "Надихнули донечки": ветеран Тарас Тиньо разом з дружиною заснував швейний цех у Львові
Майстерність та увага до деталей
Світильники The 11’s — це результат копіткої ручної праці. Близько 80% кожного виробу виготовляється вручну. Виробництво розташоване у Запоріжжі.
Процес створення виробу включає фрезерування комплектуючих деталей, 3D- і 2D-обробку, склеювання, фарбування, лакування, пайку. А для найпопулярнішої моделі – світильника серії «Зворотня сторона місяця» - вручну наноситься рельєф поверхні, що імітує місячний ландшафт.
«На кожному етапі треба багато часу приділяти маленьким деталям, через безліч технологічних нюансів, щоб уникнути великого відсотку браку, – розповідає Артем Богодюк. – Корпуси здебільшого робляться з деревини або фанери, тому навіть маленькі недоліки вимагають починати робити виріб наново».
The 11’s пропонує різні моделі інтер’єрного освітлення та декору, зокрема світильник «Зворотня сторона місяця», нічник «Мунчік», світильники з дзеркалом «Мунфейс», світильники настільні «Лайтік» тощо.
Світильники з майстерні Артема Богодюка продаються через мережу дистриб’юторів та дилерів, їх також можна знайти у великих торговельних мережах. Зараз у підприємця майже 30 партнерів по всій Україні. За весь час існування виробництва вдалося виготовити близько 2000 світильників, а половину з них вже було продано.
Одним із найвражаючих проєктів стало замовлення від Київського планетарію. Команда The 11’s створила триметрову модель «Зворотня сторона місяця». Її виготовлення зайняло майже місяць ручної роботи.
Зараз Артем Богодюк планує розвивати новий напрямок у бізнесі і створювати вироби зовнішньої реклами. Крім того, він прагне співпрацювати з ветеранськими бізнесами, а також придбати необхідне обладнання, зокрема принтери та лазерний верстат.
Всім, хто теж хоче відкрити власний бізнес, ветеран радить: «Головне - щось робити. Пробувати, навіть якщо не виходить. Один раз, другий, третій – не зупинятися. І вірити в те, що робиш».
Ознайомитися з асортиментом виробництва The 11`s можна на сайті і сторінці в Instagram.
Нагадаємо, мати загиблого воїна Світлана Сисоєва разом з сином-ветераном заснувала бізнес на грантові кошти.
Фото: з архіву Артема Богодюка