Українські ветерани та члени їхніх сімей, які займаються підприємництвом або незалежною професійною діяльністю, можуть отримати компенсацію витрат на суму до 20 тисяч гривень.

Йдеться про відшкодування вже здійснених покупок, пов’язаних із веденням власної справи – від обладнання до професійних товарів. Компенсацію надає Український ветеранський фонд.

Читайте також: Мільйон на власну справу: стартував новий набір у програму для ветеранів "Жити назустріч"

Хто може отримати кошти

Право на компенсацію витрат на купівлю предметів та товарів для ведення власної справи мають ветерани та члени їхніх сімей, які є самозайнятими особами (фізичними особами – підприємцями першої, другої та третьої групи платників єдиного податку або особами, що здійснюють незалежну професійну діяльність).

У межах ініціативи відшкодовуються виключно вже понесені витрати. Тобто, кошти за програмою не видаються наперед –  компенсація нараховується лише після придбання необхідних товарів.

Крім того, виплати не перераховують на особисті банківські рахунки, це можуть бути лише рахунки фізичних осіб-підприємців.

Читайте також: У ветеранський бізнес та працевлаштування інвестовано більше 2 млрд грн - подробиці

Як подати заявку

Подати заявку та дізнатися більше про програму можна за посиланням. Для отримання компенсації потрібні наступні документи:

· документ, що посвідчує особу громадянина України (копія паспорта особи, що подає заявку (всі сторінки) або копія ID-картки (з обох сторін) та копія витягу про реєстрацію місця проживання);

· для ФОП – документ про набуття статусу підприємця (копія витягу з ЄДРПОУ або іншого інформаційного ресурсу, що містить актуальні дані про ФОП заявника на момент подання заявки);

· для самозайнятих осіб –  документ про взяття на облік самозайнятої особи;

· документ, що підтверджує один зі статусів ветерана війни, особи, яка має особливі заслуги перед Батьківщиною, постраждалого учасника Революції Гідності, члена сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни, члена сім’ї загиблого (померлого) захисника чи захисниці України (обов’язково). У випадку подання заявки членом сім’ї ветерана додаються документи, що підтверджують належність до члена сім’ї ветерана (такими документами можуть бути: свідоцтво про шлюб, копії свідоцтва про народження та документів, що підтверджують спільну реєстрацію з ветераном за однією адресою (копії паспортів заявника та ветерана або витягів про реєстрацію місця проживання тощо);

· документ, що підтверджує взяття особи на облік внутрішньо переміщеної особи (за наявності);

· документи, про понесення фактичних витрат, пов’язаних зі здійсненням підприємницької або незалежної професійної діяльності, які можуть бути компенсовані за рахунок Фонду.

Проєкт триватиме до завершення воєнного стану в Україні.

Нагадаємо, раніше veteran.com.ua розповідав, що з 1 січня 2026 року гранти на бізнес зможуть отримати діти та батьки ветеранів, а сума допомоги зросте.

Фото: з відкритих джерел