Законодавством України ветеранам та ветеранкам гарантуються пільги, компенсації, певні соціальні послуги та виплати. Зокрема, особам з інвалідністю внаслідок війни призначається одноразова грошова допомога в розмірі до 1,2 млн грн.
Розмір, порядок нарахування виплат та перелік документів, необхідних для їхнього оформлення, закріплено Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту". Детальніше про це читайте в матеріалі veteran.com.ua.
Читайте також: Виплати 100 тис. грн після поранення – хто має право на щомісячну допомогу
Хто з ветеранів та ветеранок може отримати виплати
Одноразову грошову допомогу призначають ветеранам та ветеранкам з інвалідністю внаслідок війни. Важливо, щоб цей статус було встановлено офіційно – відповідно до вимог вказаного вище закону (згідно з пунктами 11-16 частини другої статті 7).
Розмір виплат залежить від групи інвалідності особи та розраховується у визначеній кількості прожиткових мінімумів, встановлених законом про державний бюджет на відповідний рік. У 2025-му ветерани та ветеранки можуть розраховувати на такі суми:
- люди з І групою інвалідності – 1 211 200 грн (400 прожиткових мінімумів);
- з ІІ групою – 908 400 грн (300 прожиткових мінімумів);
- з ІІІ групою – 757 тис. грн (250 мінімумів).
Рішення про призначення і виплату одноразової грошової допомоги ветеранам та ветеранкам приймає Міністерство у справах ветеранів України. Тож саме туди необхідно звернутися із заявою та пакетом документів (перелік нижче) – поштою або особисто за адресою: вул. Хрещатик, 34, м. Київ, 01001.
Читайте також: Ветеранам з інвалідністю компенсуватимуть переобладнання авто – як отримати виплати
Якщо ж особа з інвалідністю внаслідок війни наразі є військовослужбовцем чи військовослужбовицею, то звертатися стосовно виплат необхідно до військової частини, установи чи організації. Додамо, що в обох випадках також можна подати документи через офіси Центру надання адміністративних послуг – за фактичним місцем проживання.
Які документи необхідно зібрати
Звертаючись до Мінветеранів чи військової частини стосовно призначення одноразової грошової допомоги, ветеран чи ветеранка з інвалідністю мають надати відповідну заяву, а також пакет документів (копії чи скановані копії):
1. Паспорт та посвідчення особи з інвалідністю внаслідок війни;
2. Ідентифікаційний номер (відмітку в паспорті про відмову від його прийняття з поважних причин);
3. Довідка МСЕК або витяг з рішення експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи (щодо встановлення інвалідності);
4. Реквізити рахунка, відкритого в банку на ім’я одержувача одноразової грошової допомоги;
5. Документ, який підтверджує повноваження законного представника або статус уповноваженої особи ветерана чи ветеранки – за необхідності (перелік зазначено в пунктах 11-16 частини другої статті 7 Закону).
Нагадаємо, з 1 лютого в Україні змінили механізм нарахування виплат родинам військовослужбовців, які перебувають у полоні або зникли безвісти. Про нові правила нарахування коштів раніше розповідав veteran.com.ua.
Фото: з відкритих джерел