20-річному захиснику, який під час оборони Харківщини втратив обидві руки та обидві ноги, не вдалося відновити картку у відділенні Приватбанку. Ветеран прибув туди у супроводі медичного куратора Патронатної служби "Янголи" 3-го армійського корпусу ЗСУ, проте отримав відмову у наданні послуги. Аргументом співробітника банку стала неможливість чоловіка самостійно тримати карту для фото.

Про це вчора, 17 грудня, на своїй сторінці у соцмережі Facebook повідомила голова Патронатної служби Олена Толкачова.

Читайте також: Коли побачив протези - облаяв та пішов: лікар-ветеран з Одеси поскаржився на зневагу клієнта

"Держава, банки й бюрократія мають повернутися обличчям до війська"

Як розповіла пані Олена, ветеран став на захист України у 18-річному віці. У районі Ізюмського, що на Харківщині, він втратив усі чотири кінцівки. Однак, незважаючи на цей жахливий випадок та високу ампутацію рук та ніг, залишився "ідейним" та "тримається".

Під час бою захисник втратив телефон та картки, і, відповідно, доступ до власних коштів. Щоб відновити банківський "пластик" та отримати на рахунок державні виплати, чоловік відвідав відділення Приватбанку на проспекті Берестейському в Києві у супроводі медичного куратора. Однак у наданні послуги йому було відмовлено.

Справа в тому, що за правилами банку, менеджер має зробити фото клієнта з карткою в руках, яку він особисто тримає біля обличчя (задіяти іншу людину в цьому процесі не можна). Очевидно, що зробити це ветеран не мав фізичної можливості, що і стало причиною відмови. А в якості альтернативи чоловікові було запропоновано оформити довіреність на іншу особу, на ім’я якої буде видано "пластик".

Читайте також: "Ти з Харкова, отже – москаль" - у медичному центрі образили воїна, який 31 місяць провів у полоні

"Вдумайтеся. Людина, яка втратила на війні руки й ноги, не може отримати свої гроші, бо не має рук. Соромно було комусь? Шукали рішення? Проявили людяність? Ні. Процедури важливіші за людину, яка за них воювала, - емоційно написала Олена Толкачова. - Поранений вирішив чекати на протез руки. Місяці. Можливо рік. Без грошей, які держава йому винна. Ми це так не залишимо. Держава, банки й бюрократія мають повернутися обличчям до війська. Бо інакше — це зрада, а не просто ідіотизм".

Як відреагували на ситуацію у банківській сфері

Допис жінки у соцмережі швидко набув розголосу та викликав сотні обурених коментарів. На випадок вже відреагували в Приватбанку. Прессекретар Олег Серга ввечері 17 грудня зазначив, що ситуація з неналежним наданням банківських послуг ветерану є неприпустимою. Він також додав, що компанія дуже шкодує, що відбувся такий випадок, та проведе внутрішню роботу, щоб не допустити аналогічних помилок у майбутньому. Крім того, пообіцяв, що чоловікові будуть доставлені всі картки особисто у найкоротші терміни.

До публічного обговорення долучився і голова Національного банку України Андрій Пишний. У соцмережі Facebook він написав:

"Не можу збагнути, про що і чим думали в банку. Але точно знаю, що так не має бути. І так не буде! Не буде! Висновки будуть, реакція буде, а подібного – не буде. Я доставлю картку особисто разом із вибаченням від усіх нас".

А вже сьогодні, 18 грудня, у пресслужбі Приватбанку повідомили, шо готові профінансувати лікування та протезування 20-річному ветерану і надати всю необхідну підтримку. Там також зауважили, що готують рішення, щоб подібні ситуації не повторилися,  та проведуть повторне навчання працівників.

Нагадаємо, раніше ми писали, що ветерани вимагають переглянути розподіл коштів бюджету-2026.

Фото: з відкритих джерел, Олена Толкачова