Напередодні повномасштабної війни Максим Грабовський працював ведучим новин і редактором на телеканалі "Донбас" у Маріуполі. Незважаючи на цивільну професію журналіста, яка є дуже важливою в сучасному світі та в умовах протистояння з російською федерацією, за першої ж можливості він долучився до війська.
Сьогодні Максим – "Артист", пілот БпЛА у підрозділі "Птахи Одіна" 104 батальйону 109 ОБр ТрО. Своєю історією, особливостями служби та потребами підрозділу він поділився з відділенням комунікацій бригади.
Читайте також: "Була мрія – підбити декілька танків:" як захисник із геймерським минулим став пілотом FPV-дронів
З перших днів повномасштабного вторгнення росіян Максим зрозумів, що його місце – на передовій:
"Попри те, що я журналіст і моя робота теж достатньо важлива, я зрозумів, що хочу щось робити власне у військовому плані. І коли з'явилася можливість потрапити до війська (бо мене спочатку не брали у військкоматі), я потрапив до війська як зв'язківець. Але я розумів, що я і можу і хочу робити більше".
З часом чоловік опанував напрямок управління безпілотниками та посів посаду пілота БпЛА. На думку захисника, оператор дрону робить дуже важливу роботу на обширних ділянках та є незамінним в будь-якому підрозділі. Одна з основних задач пілотів "мавіка" – проведення аеророзвідки: виявлення противника, його укриттів, зброї, техніки і так далі, а також моніторинг позицій українських захисників, підходів до них (щоб не дістався ворог).
"Друге: коли виявлені жива сила ворога або озброєння, то хто туди може полетіти перший? Пілот "мавіка"! Чіпляєш скид, летиш туди і скидаєш його або на вороже обладнання, або на голову ворогу. І в тебе це виходить швидше і влучніше. Потім - мінування підходів до наших позицій. І вже це показало себе в дуже позитивному ключі. Тому що один зі штурмів, які нещодавно були, зупинили власне міни, які ми встановлювали з "мавіків", - ділиться Максим.
Не менш важливим є коригування роботи мінометів, артилерії та взагалі будь-якої зброї, яка має ствол – без "крил" в умовах сучасної війни неможливо кудись влучити. Також за допомогою безпілотників ведеться моніторинг доріг на предмет мінування противником, щоб туди могли проїжджати наші автівки з підвозом боєкомплекту, з ротацією особового складу. Ще один напрямок – розмінування: робота сапера набагато небезпечніша, ніж коли з "мавіка" скидається граната і знешкоджується міна.
Читайте також: Від гір Китаю до служби в ЗСУ – як тренер з 30-річним досвідом кунфу став на захист України
Захисник каже, що люди у війську потрібні завжди, і підрозділ "Птахи Одіна" 104 батальйону 109 бригади Територіальної оборони – не виключення. Найбільше тут чекають на пілотів "мавіків", тому що це набільш мультизадачна робота, однак й інших вакансій вистачає.
"Потрібні водії, сапери, які готують для пілотів БпЛА боєприпаси. Потрібні пілоти FPV. Окремо хочу наголосити, щоб ви були впевнені, що ви потрапите саме до нашого підрозділу "Птахи Одіна", ви маєте звернутись до рекрутингового центру 109 бригади територіальної оборони. І це варіанти як мобілізації, так і контракту. Приходьте, і ви будете пишатись, що ви є частиною команди "Птахи Одіна". Тому що з нинішньою інтенсивністю ворожого наступу результати у вас будуть в перші ж дні", - закликає Максим Грабовський.
Щоб долучитися до підрозділів БПЛА 109 ОБр ТрО (за контрактом або за мобілізацією), звертайтеся до служби рекрутингу за телефонами:
· +380 99 559 65 22 (WhatsApp)
· +380 73 109 10 41 (WhatsApp).
Нагадаємо, раніше ми розповідали, як герой України Кирило Верес формує новий полк безпілотних систем.
Фото: відділення комунікацій 109 ОБр ТрО