В Україні продовжують вдосконалювати та оптимізувати роботу військово-лікарських комісій (ВЛК). Зокрема, нещодавно були затверджені зміни до Положення про військово-лікарську експертизу в ЗСУ, які мають спростити документообіг, пришвидшити прийняття рішень та знизити ризики помилок внаслідок дії людського фактору.
Читайте також: Висновки приватних лікарів під час ВЛК - чи мають вони юридичну силу — роз'яснення адвоката
Про це повідомляє veteran.com.ua з посиланням на Міністерство оборони України.
В яких випадках постанови ВЛК не друкуються для передачі в ТЦК
Нововведення, що вже вступили в силу, стосуються зокрема формату, в якому формуються документи військово-лікарської комісії для передачі в Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки (ТЦК). Йдеться про наступне:
1. Якщо постанова ВЛК не потребує затвердження вищою інстанцією (наприклад, військовозобов’язаному встановлено статус "придатний до служби"), то вона не друкується, а передається в автоматичному режимі до реєстру "Оберіг" в електронному вигляді. У паперовому до ТЦК йдуть лише картки обстеження і супровідні документи. А військовим частинам надсилається дві копії постанови в друкованому форматі.
2. Якщо постанову необхідно затвердити вищою інстанцією (надано статус "непридатного" або "тимчасово непридатного" до військової служби), то документи передаються через кабінет ВЛК в електронному форматі. Паперові (крім постанов) документи передаються до військово-лікарської комісії вищого рівня не пізніше наступного дня після завершення медогляду. Раніше в таких випадках повний пакет роздруковувався, а процес передачі тривав до п’яти днів.
Читайте також: Оновлення обліку без візиту до ТЦК - як уникнути мобілізації після 25 років
"Якщо рішення комісії не потребує затвердження штатною ВЛК, громадянин може отримати документ безпосередньо у медичному закладі, у якому проходив медичний огляд, у день звернення. Раніше рішення комісії видавали лише у ТЦК за місцем перебування на обліку, - зауважили в Міноборони. - Якщо затвердження потрібно, ТЦК самостійно друкує документ з постановою з реєстру "Оберіг", засвідчує його печаткою та видає разом з протоколом. Раніше документ видавався лише після того, як Територіальний центр комплектування отримає протокол засідання штатної ВЛК".
Які встановлені строки перевірки документів ВЛК
Змінами до Положення також закріплені терміни, в які мають бути перевірені документи ВЛК - не більше п’яти днів з дати надходження. При цьому, строки можуть бути скорочені:
- якщо їх перевіряє військово-лікарська комісія обласного чи міського ТЦК та вони не мають помилок, то за постановою "непридатний" вони передаються до штатної ВЛК не пізніше наступного дня після завершення перевірки. В інших випадках – автоматично надсилаються до реєстру "Оберіг", а в паперовому форматі – до ТЦК;
- якщо документи перевіряються співробітниками штатної ВЛК, то електронний примірник та протокол засідання передаються до Реєстру автоматично. Паперові копії засвідчуються печаткою та надсилаються до ТЦК (два примірники – для військовозобов’язаних, чотири – для захисників та захисниць).
Нагадаємо, наближається дедлайн для військовозобов’язаних, які раніше були визнані "обмежено придатними до служби". Згідно з оновленим законодавством, вони зобов’язані повторно пройти військово-лікарську комісію до 5 червня: у разі невиконання цієї вимоги їм загрожує адміністративна відповідальність.
Фото: з відкритих джерел