Послуга протезування в Україні безкоштовна, але не всі знають, хто має право на її отримання, куди потрібно звертатися та як обрати підприємство для виготовлення протезу.
Відповіді на ці та інші питання надали в Міністерстві соціальної політики. У відомстві опублікували інструкцію, яка допоможе українцям, які стикнулися з такою потребою.
Читайте також: На Полтавщині відкриють медичний реабілітаційний центр для ветеранів – подробиці
Хто має право на протез
У Міністерстві нагадали, що держава гарантує встановлення, обслуговування та ремонт протезу.
На безоплатний протез мають право:
• Військовослужбовці та службовці правоохоронних органів, ветерани;
• Постраждалі від війни цивільні громадяни;
• Особи, які отримали інвалідність не через бойові дії;
• Діти з інвалідністю, діти з порушеннями опорно-рухового апарату.
Читайте також: У Дніпрі з’явиться ультрасучасний центр реабілітації та протезування - деталі
Як подати документи
Подати документи для отримання протезу можна одним з таких способів:
• зверніться до соціального працівника в лікарні або попросіть лікаря викликати працівника з Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю;
• зверніться до найближчого ЦНАПУ, УСЗН або ФСЗІ (Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю);
• подайте документи онлайн через електронний кабінет особи з інвалідністю.
Для того, щоб користуватися електронним кабінетом, необхідно пройти два етапи реєстрації:
• первинну (якщо не були зареєстровані в ЦБІ);
• вторинну (щоб повноцінно користуватися функціоналом кабінету).
Для первинної реєстрації необхідно подати заяву через електронний кабінет, заповнивши спеціальну форму та підписавши її кваліфікованим електронним підписом.
«Якщо ви вже зареєстровані, необхідно також пройти вторинну реєстрацію для отримання доступу до функціоналу електронного кабінету. Це можна зробити за допомогою КЕП (кваліфікованого електронного підпису). Якщо немає КЕП, треба звернутися до управління соціального захисту та отримати код авторизації у паперовому вигляді, щоб самостійно завершити повний цикл реєстрації)», - розповідають у Міністерстві.
Громадяни, які вже зареєструвалися, можуть через електронний кабінет особи з інвалідністю:
• Подати заяву про потребу в забезпеченні допоміжними засобами реабілітації;
• Подати до обраного підприємства заяву про його вибір та необхідність забезпечення ДЗР;
• Отримати електронні повідомлення про результати розгляду заяв.
У Мінсоцполітики наголошують, що реєструватися в кабінеті треба обов’язково, адже направлення на протезування прийде туди, навіть якщо ви подавали документи через ЦНАП.
Читайте також: Для ветеранів та УБД запустили проєкт з безкоштовного відновлення зору – як взяти участь
Вибір підприємства
Направлення дає можливість обрати будь-яке протезне підприємство – це пацієнти мають зробити самостійно. Звернутися до підприємства можна онлайн, телефоном, у лікарні через соціального працівника чи керівника реабілітаційного відділення. Далі треба подати офіційну заявку (в паперовій чи електронній формі). Якщо подаєте заявку через електронний кабінет, необхідно завантажити її фото або сканкопію.
У Міністерстві радять перед зверненням до підприємства прочитати відгуки про його роботу, з’ясувати, як у ньому працює система обслуговування та гарантії та дізнатися, як підприємство проводить протезну реабілітацію і тренування, чи є у нього фізичний терапевт, який може допомогти у правильній постановці ходи з протезом.
Також за можливості краще обирати підприємство ближче до постійного місця проживання, щоб потім простіше було надалі обслуговувати протез.
Нагадаємо, у Києві відкрили реабілітаційно-спортивний центр для ветеранів Tytanovi Rehab.
Фото: з відкритих джерел